Η αυθόρμητη έμπνευση της Ilchenko Nataliya - Victoria (Τori).
Κριτική παρουσίαση
Μια ιδιότυπη ανεξαρτησία στην εκλογή όσο και στον χειρισμό του διάκοσμου
χώρου κυριαρχεί στις διακοσμητικές αποτυπώσεις της Ilchenko Nataliya -
Victoria (Τori). Μιά τεχνική μαεστρία που εκδηλώνεται με ρυθμό σε περίτεχνες
φάσεις, που γίνεται συχνά ευρύτερη με μια ασυνήθιστη τολμηρότητα και δύναμη στη
χρήση της χρωματικής κλίμακας, που κινείτε με ελεύθερο σχεδιαστικό δυναμισμό.
Η αυθόρμητη έμπνευση της στηρίζεται σε μια τελείως προσωπική τεχνική με
διαίσθηση και αίσθηση που έχουν σαν αποτέλεσμα μια δυνατή ενότητα σύνθεσης. Η
ρευστότητα του χειρισμού της δημιουργού ενισχύει τις μορφές και τις φόρμες ενώ
φορτίζει, με μια καθαρά πνευματική έννοια, κάθε η ομοιότητα με τον φυσικό κόσμο
οδηγώντας το κοινό σε ένα παράλληλο σύμπαν το οδηγεί σε γοητευτικά μονοπάτια
συλλήψεων σε μια εκπλεπτυσμένη και λυρική διάθεση, σε μια τεράστια ποικιλία
εκρήξεων και αποδόσεων, που περιγράφουν κάθε τι που ανασυντίθεται σε ένα
πλαστικό σχήμα με μιας αυστηρή γεωμετρίας που φθάνει στη πλήρη πυκνότητα.
Στη πορεία η δημιουργός ακολουθεί και εκθέτει τη κίνηση που εκφράζει την
ενέργεια, με μια ενστικτώδη σιγουριά και οραματική προς την υπερβατική
ποιότητα. Με συνειδητότητα γραφής τονίζει χαρακτήρες με ανθρωποκεντρική έννοια.
Το υπερβατικό στοιχείο στις συνθέσεις της εισάγεται και εκρήγνυται με μια
πρωταρχική ακατανίκητη ευρυματικότητα και υποβάλλει σε αυτό μια κοσμική
διάσταση. που στηρίζεται σε απόλυτα διάτοντες εσωτερικές πηγές.
Λεόντιος Πετμεζάς (Ιστορικός Τέχνης)
Πως άρχισα το δρόμο μου σε τέχνη...
(Ilchenko Nataliya - Victoria (Τori).
«Τίποτα στη ζωή μας δεν περνά απαρατήρητο.
Κάθε άνθρωπος, που συναντάμε στην ζωή μας, μάς κάνει να αποκτήσουμε
καινούριες εμπειρίες.
Στη ζωή δεν υπάρχουν συμπτώσεις, τίποτα δεν συμβαίνει τυχαία.
Στη ζωή δεν υπάρχουν συμπτώσεις, τίποτα δεν συμβαίνει τυχαία.
Η καλλιτεχνική μου διάθεση ξεκίνησε από την παιδική μου ηλικία. Κοίταξα τον κόσμο με μια δικιά μου οπτική γωνία. Αγάπησα το κάθε τι που είναι όμορφο και αγνό. Μου άρεσε πολύ η ομορφιά της φύσης: την άνοιξη, με τα ρυάκια της και το γιασεμί, το καλοκαίρι με τα μούρα και τα αγριολούλουδα της, το φθινόπωρο με την πολυχρωμία των φύλλων, το χειμώνα με το χιόνι και τις χιονονιφάδες. Σε μοναχικές στιγμές κλεινόμουν στο δωμάτιο μου, έπαιρνα ένα μολύβι ή χρώματα και αποτύπωνα σε ένα χαρτί αυτά που είχα παρατηρήσει και με είχαν συνεπάρει.
Η μητέρα μου είχε κρατήσει τα πρώτα μου έργα σαν φυλακτό, όπου τα παρέλαβα
εγώ.
Στο σχολείο ήμουν η συντάκτρια της τοπικής εβδομαδιαίας εφημερίδας όπου σχολιάζαμε τα επίκαιρα γεγονότα της εποχής: βραβεία μαθητών, αλλαγή καιρού, σχόλια πολιτικά, γελοιογραφίες.
Στο γυμνάσιο σπούδασα σε σχολείο τέχνης στη πόλη Αλσέβσκ της Ουκρανίας, όπου απέκτησα περισσότερες γνώσεις ζωγραφικής και ιστορίας της τέχνης.
Στο σχολείο διδάχθηκα διάφορες τεχνικές ζωγραφικής, χρήση γεωμετρικών σχεδίων, και το συνδυασμό χρωμάτων για την αποτύπωση ενός αντικειμένου. Ότι μου έκανε εντύπωση το ζωγράφιζα: μια γάτα, ένα ποτήρι νερό, ένα λουλούδι στο περβάζι του παραθύρου, άνοιξη, περαστικούς ανθρώπους και τους αγαπημένους χαρακτήρες κινουμένων σχεδίων. Σε αγαπημένα μου πρόσωπα έκανα δώρα κάποιες πίνακες μου.
Περιέπεσε στα χέρια μου ένα παλιό βιβλίο που περιέγραφε το πώς να αποκτήσουμε γνώσεις σχεδίου ανθρώπινης φιγούρας - προσώπων, υφασμάτων, προοπτικής κτιρίων και έγινε ένα από τα αγαπημένα μου βιβλία.
Δεδομένου ότι η μητέρα μου ήταν μοδίστρα, στο σπίτι μας είχε πάντα υφάσματα. Την επισκέπτονταν άνθρωποι με διαφορετική σωματική διάπλαση και ηλικία, που κάνανε παραγγελία σε κοστούμια. Εγώ είχα εκπαιδευτεί στα ρούχα τους, έκανα σκίτσα φορεμάτων και την διακόσμηση τους.
Στο σχολείο ήμουν η συντάκτρια της τοπικής εβδομαδιαίας εφημερίδας όπου σχολιάζαμε τα επίκαιρα γεγονότα της εποχής: βραβεία μαθητών, αλλαγή καιρού, σχόλια πολιτικά, γελοιογραφίες.
Στο γυμνάσιο σπούδασα σε σχολείο τέχνης στη πόλη Αλσέβσκ της Ουκρανίας, όπου απέκτησα περισσότερες γνώσεις ζωγραφικής και ιστορίας της τέχνης.
Στο σχολείο διδάχθηκα διάφορες τεχνικές ζωγραφικής, χρήση γεωμετρικών σχεδίων, και το συνδυασμό χρωμάτων για την αποτύπωση ενός αντικειμένου. Ότι μου έκανε εντύπωση το ζωγράφιζα: μια γάτα, ένα ποτήρι νερό, ένα λουλούδι στο περβάζι του παραθύρου, άνοιξη, περαστικούς ανθρώπους και τους αγαπημένους χαρακτήρες κινουμένων σχεδίων. Σε αγαπημένα μου πρόσωπα έκανα δώρα κάποιες πίνακες μου.
Περιέπεσε στα χέρια μου ένα παλιό βιβλίο που περιέγραφε το πώς να αποκτήσουμε γνώσεις σχεδίου ανθρώπινης φιγούρας - προσώπων, υφασμάτων, προοπτικής κτιρίων και έγινε ένα από τα αγαπημένα μου βιβλία.
Δεδομένου ότι η μητέρα μου ήταν μοδίστρα, στο σπίτι μας είχε πάντα υφάσματα. Την επισκέπτονταν άνθρωποι με διαφορετική σωματική διάπλαση και ηλικία, που κάνανε παραγγελία σε κοστούμια. Εγώ είχα εκπαιδευτεί στα ρούχα τους, έκανα σκίτσα φορεμάτων και την διακόσμηση τους.
Ο παππούς μου ασχολιόταν με χαλκογραφία , ζωγραφική στους τοίχους και
δημιουργούσε χειροποίητα έπιπλα. Αυτά τα έργα ήταν το χόμπι του. Με δίδαξε πώς
να μετρώ σε κλίμακα, πως να αυξομειώνω την εικόνα που θέλω να βάψω, να κάνω
σκίτσα και να μεταφέρω την επιθυμητή εικόνα επάνω σε μια επιφάνεια.
Μετά την αποφοίτησή μου από το Λύκειο, γράφτηκα στο Ινστιτούτο Μεταλλείων-Μεταλλουργών στη πόλη μου, με ειδικότητα «Μορφοποίηση μετάλλων υπό πίεση». Στο ινστιτούτο, είχαμε ένα μάθημα Μηχανική γραφική. Το μάθημα αυτό μου έδωσε πολλές γνώσεις σχετικά με το μέγεθος του επιπέδου, το σημείο προέλευσης, την γνώση των γραμματοσειρών, καθώς και την έκταση και ποικιλία του υπολογισμού.
Οι αρχικές μου γνώσεις για ζωγραφική και όλα όσα σχετιζόταν με αυτό αποκτήθηκαν στην Ουκρανία από το 1983 έως 1994.
Μετά την αποφοίτησή μου από το Λύκειο, γράφτηκα στο Ινστιτούτο Μεταλλείων-Μεταλλουργών στη πόλη μου, με ειδικότητα «Μορφοποίηση μετάλλων υπό πίεση». Στο ινστιτούτο, είχαμε ένα μάθημα Μηχανική γραφική. Το μάθημα αυτό μου έδωσε πολλές γνώσεις σχετικά με το μέγεθος του επιπέδου, το σημείο προέλευσης, την γνώση των γραμματοσειρών, καθώς και την έκταση και ποικιλία του υπολογισμού.
Οι αρχικές μου γνώσεις για ζωγραφική και όλα όσα σχετιζόταν με αυτό αποκτήθηκαν στην Ουκρανία από το 1983 έως 1994.
Από το 1999 που μένω στην Ελλάδα δημιουργήθηκα καλλιτεχνικά και συνεχώς
αναπτύσσομαι σε αυτό το τομέα. Η χώρα αυτή μου έχει δώσει πολλές
ευκαιρίες να έρθω σε επαφή με το ελληνικό πολιτισμό να γνωρίσω την ιστορία της,
και τα ελληνικά ήθη και έθιμα.
Το 2005 άρχισαν οι παραγγελίες ζωγραφική σε πορτρέτα γνωστών και φίλων.
Το 2005 άρχισαν οι παραγγελίες ζωγραφική σε πορτρέτα γνωστών και φίλων.
Στη συνέχεια, έλαβα πρόσκληση από τον καραγκιοζοπαίχτη Μιχάλη Τουλάτο
που έχει πλανόδιο θέατρο σκιών και του ζωγράφισα σχέδια σκηνικών σε μουσαμά
καθώς και σχεδία φιγούρας καραγκιόζη και την παρέα του.
Η συνεργασία μας κράτησε από το 2006 έως 2007. Έτσι διδάχτηκα το τρόπο σκέψης του ελληνικού λάου και την παράδοση του. Κατέληξα στο συμπέρασμα ότι ο χαραχτήρας της φιγούρας του Καραγκιόζη υπάρχει σε κάθε Έλληνα, ο οποίος αγωνίζεται για να επιβιώσει με την εκάστοτε πολιτική μέσο της σάτιρας.
Στην ζωγραφική μου αρέσει να
ασχολούμαι με θεματολογία: την φύση, την παιδική ηλικία, την αύρα, η
σύνθεση του σώματος, μετεωρισμό, την γιόγκα, τον διαλογισμό, την μετενσάρκωση,
την αγάπη.Η συνεργασία μας κράτησε από το 2006 έως 2007. Έτσι διδάχτηκα το τρόπο σκέψης του ελληνικού λάου και την παράδοση του. Κατέληξα στο συμπέρασμα ότι ο χαραχτήρας της φιγούρας του Καραγκιόζη υπάρχει σε κάθε Έλληνα, ο οποίος αγωνίζεται για να επιβιώσει με την εκάστοτε πολιτική μέσο της σάτιρας.
Από το 2007 συνεχίζω να δημιουργώ έργα ζωγραφικής και τοιχογραφίες για τα
δημοτικά σχολεία 22 -10, 23 Νηπιαγωγείο με θέμα: «28 Οκτωβρίου», «φύση»,
«πολιτιστικό – «Ηρώδειο», «μυθολογία – «Η Αρπαγή της Περιφανής», «Ποσειδώνας με
Αμφιτρίτη», «Αργοναυτική εκστρατεία», Χριστουγεννιάτικα σκηνικά και
καλοκαιρινές παραστάσεις, όπως «Τα παιδία όλου του κόσμου». Επίσης ζωγράφισα
σκηνικά θεατρικής σχολικής παράστασης «Όρνιθες» και «Ειρήνη και πόλεμος» ενός
φιλοσόφου τον Αριστοφάνη. Έφτιαχνα κοστούμια, μάσκες για παραστάσεις.
Από το 2007 έως το 2008 σπούδασα σε ιδιωτικό κολέγιο «Καλών Τεχνών
του Borgia» σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Bolton Σχολή Καλών Τεχνών σε
πανεπιστημιακό επίπεδο Level 1. Στο κολλέγιο έχω σπουδάσει ιστορία της τέχνης
και απέκτησα κατάρτιση στη θεωρία, και την πρακτική του χρώματος. Του σχεδίου
μοντέρνας αισθητικής τέχνης και τις ανθρώπινες φιγούρες και τα πρόσωπα.
Από το κολλέγιο ξεκίνησα να ζωγραφίζω πολύπλοκες συνθέσεις νεκρής φύσης και τα δικά μου έργα ζωγραφικής. Επηρεάστηκα από τον εξπρεσιονισμός κα ιμπρεσιονισμό και μελέτησα τα έργα μεγάλων καλλιτεχνών της Αναγέννησης και σύγχρονα έργα Ελ Γκρέκο, Ρενουάρ, Μόνε...
Από το κολλέγιο ξεκίνησα να ζωγραφίζω πολύπλοκες συνθέσεις νεκρής φύσης και τα δικά μου έργα ζωγραφικής. Επηρεάστηκα από τον εξπρεσιονισμός κα ιμπρεσιονισμό και μελέτησα τα έργα μεγάλων καλλιτεχνών της Αναγέννησης και σύγχρονα έργα Ελ Γκρέκο, Ρενουάρ, Μόνε...
Παρατήρησα σε διάφορα έργα τέχνης καλλιτεχνών ότι υπάρχει ομοιότητα
στα έργα τους. Ομοιότητα στο χρώμα, σχήμα, σκέψη, συναισθήματα, που
μεταδίδονται από καλλιτέχνες διαφόρων εποχών. Έκανα ερεύνα και έγραψα την
παρατήρηση μου.
Βραβεύτηκα από το Πανεπιστήμιο του Bolton Σχολή Καλών Τεχνών για άλλη μια
ερεύνα μου. Όταν κοίταζα τις νιφάδες χιονιού αναρωτήθηκα για τον κόσμο στον
οποίο ζούμε. Μου ήρθε μια ιδέα: ότι όταν κοιτάζεις την νιφάδα χιονιού στο
μικροσκόπιο είναι σαν να βλέπεις τη μορφή των αρχαιολογικών κτιρίων από ψηλά. Ι
αρχιτέκτονες μπορούν να πραγματοποιήσουν μια τέτοια αρχιτεκτονική κατασκευή.
Από το 2008-2011 εργάστηκα στο καλλιτεχνικό στούντιο του Νίκου Βητά. Αυτός
με έμαθε η τέχνη την βενετσιάνικη τεχνική, papie - mache, αερογραφία,
τοιχογραφία, μίξη χρωμάτων και χρίση διαφόρων υλικών. Ήταν μια πραγματική
εμπειρία!"
Ναταλία Ilchenko (Tori)