ΡΕΝΑ ΑΝΟΥΣΗ -
ΗΛΙΑ : 60 ΧΡΟΝΙΑ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗΣ-ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκαν την
Τρίτη 25 Απριλίου 2017 τα εγκαίνια της αναδρομικής έκθεσης της Ρένας Ανούση –
Ηλία που διοργάνωσε η γκαλερί
“ΣΤΟart” της Εθνικής Ασφαλιστικής στον ιστορικό χώρο της στοάς Κοραή στο κέντρο της Αθήνας. Η έκθεση είναι αφιερωμένη στα 60 χρόνια αδιάλειπτης παρουσίας της εμπνευσμένης χαράκτριας και ζωγράφου στον εικαστικό χώρο, καλύπτοντας ευσύνοπτα και αντιπροσωπευτικά το σύνολο του έργου της.
“ΣΤΟart” της Εθνικής Ασφαλιστικής στον ιστορικό χώρο της στοάς Κοραή στο κέντρο της Αθήνας. Η έκθεση είναι αφιερωμένη στα 60 χρόνια αδιάλειπτης παρουσίας της εμπνευσμένης χαράκτριας και ζωγράφου στον εικαστικό χώρο, καλύπτοντας ευσύνοπτα και αντιπροσωπευτικά το σύνολο του έργου της.
Στην εκδήλωση των εγκαινίων συνέρευσε
πλήθος φιλότεχνου κοινού, καλλιτεχνών, ανθρώπων του λόγου και της τέχνης καθώς
και μαθητών της καλλιτέχνιδος, οι οποίοι έδωσαν μια πολύ συγκινητική πινελιά
στην βραδυά. Μαθητές από την Ευαγγελική σχολή, μαθητές από το Εργαστήρι
χαρακτικής του Δήμου Νίκαιας, μαθητές από την Ομάδα Εικαστικών Παλαιού Φαλήρου
είχαν να καταθέσουν την αγάπη τους, την εκτίμησή τους και την αφοσίωσή τους
στην δασκάλα τους.
Η συγκίνηση μάλιστα κορυφώθηκε όταν η Χριστίνα Κουλουμπή, μαθήτρια και αυτή από τα χρόνια της Ευαγγελικής Σχολής απήγγειλε στίχους του Νικηφόρου Βρεττάκου, που έμοιαζαν να εκφράζουν τα συναισθήματα όλων: την βαθιά ευγνωμοσύνη για την δασκάλα που τους μύησε στον υπέροχο κόσμο της τέχνης, που τους προίκισε με τις γνώσεις και τα υψηλά ιδανικά για την ομορφιά, που τους μπόλιασε με αξίες υπέρτατες για όλη τους τη ζωή. Αλλά και ο εξαιρετικός φίλος και συνάδελφος της Πέτρος Ζουμπουλάκης, ύγρανε την ατμόσφαιρα απαγγέλοντας ένα ποίημα που συνέθεσε ο ίδιος για την αγαπημένη φίλη και συνοδοιπόρο στην τέχνη, τονίζοντας εκτός από την καλλιτεχνική την ανθρώπινη, καθημερινή πλευρά της και την συμβολή της στην νεοελληνική τέχνη.
Η συγκίνηση μάλιστα κορυφώθηκε όταν η Χριστίνα Κουλουμπή, μαθήτρια και αυτή από τα χρόνια της Ευαγγελικής Σχολής απήγγειλε στίχους του Νικηφόρου Βρεττάκου, που έμοιαζαν να εκφράζουν τα συναισθήματα όλων: την βαθιά ευγνωμοσύνη για την δασκάλα που τους μύησε στον υπέροχο κόσμο της τέχνης, που τους προίκισε με τις γνώσεις και τα υψηλά ιδανικά για την ομορφιά, που τους μπόλιασε με αξίες υπέρτατες για όλη τους τη ζωή. Αλλά και ο εξαιρετικός φίλος και συνάδελφος της Πέτρος Ζουμπουλάκης, ύγρανε την ατμόσφαιρα απαγγέλοντας ένα ποίημα που συνέθεσε ο ίδιος για την αγαπημένη φίλη και συνοδοιπόρο στην τέχνη, τονίζοντας εκτός από την καλλιτεχνική την ανθρώπινη, καθημερινή πλευρά της και την συμβολή της στην νεοελληνική τέχνη.
Το έργο της Ρένας Ανούση-Ηλία,
τεράστιο σε όγκο, πολυεπίπεδο, πρωτότυπο, ευαίσθητο και βαθύ παρουσιάζεται στην αίθουσα της ΣΤΟart και καθηλώνει το θεατή με
την πολυμορφία της τεχνικής και την εμβάθυνση της διατύπωσης. Στα χαρακτικά
της, ξυλογραφίες, όρθιο ξύλο, χαλκογραφίες, κ.λ.π., η άψογη τεχνική εκτέλεση
που δίνει ακρίβεια και αυστηρότητα στη σύνθεση ισορροπεί με την ελευθερία της
έκφρασης και την σχεδιαστική άνεση, το συγκρατημένο και σιωπηλό πάθος συνδιαλλέγεται με την αυτονομία
της γραμμής, η καλλιτεχνική, σχεδόν φιλοσοφική σκέψη έρχεται να συνδράμει την
ευαισθησία του συναισθήματος. Η θεματογραφία ποικίλη: άγγελοι που ψηλαφούν με
τις φτερούγες τους το μεταίχμιο του υπερφυσικού, παιδιά με μάτια εκφραστικά και
μελαγχολικά, τοπία που ανάγονται σε ου-τοπίες. Οι ακουαρέλες της είναι μύηση σε έναν κόσμο ονειρικό, όπου το χέρι
αφήνεται να οδηγηθεί αβίαστα από το νερό, για να το δει να ζωγραφίζει. Αυτή η
σχεδόν αχειροποίητη τεχνική, που επιτρέπει στο θεατή να ακολουθήσει τους
δρόμους του γράφοντος νερού σε ονειρικές διαδρομές, την ψυχή σε
δρόμους ανάτασης, πραγματευόμενο κάθε στιγμή τη σχέση ύλης και άυλου, μοιάζει
με κάλεσμα σε ταξίδι εσωτερικό, σε ταξίδι αυτογνωσίας.
Η βραδιά των εγκαινίων κύλησε με
συγκίνηση, ζεστά χαμόγελα και μια αίσθηση οικειότητας που δεν είναι εύκολη σε
επίσημες εκδηλώσεις. Για όλα είχε φροντίσει ο εμπνευστής της διοργάνωσης και
διευθυντής της ΣΤΟart Δημήτρης
Παπαγεωργόπουλος, άνθρωπος με βαθιά γνώση της νεοελληνικής τέχνης, που
παράλληλα φροντίζει και το πολύ πλούσιο και ενδιαφέρον -δικό του- ιστορικό αρχείο , το
οποίο φιλοξενείται στον ίδιο χώρο.
Η έκθεση θα παραμείνει έως 25 Μαϊου
2017 και είναι επισκέψιμη καθημερινά 10.00-20.00.
Χαρά Σαΐτη
Εικαστικός
/ Θεωρητικός της τέχνης
ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ ΠΑΠΑΔΑΝΤΩΝΑΚΗΣ
Το πορτρέτο της Ρένας Ανουση!
Ο μεγάλος αυτός Χαρακτης, μας έκανε την μεγάλη τιμή με πολυ σοβαρά προβλήματα υγείας, να έρθει στα εγκαίνια της φίλης του Ρένας και να φέρει δώρο για την συλλογή πορτρέτων Καλλιτεχνών το υπέροχο αυτο εργο του σκαλισμένο σε τέσσερα ξύλα!
Τον ευχαριστω απο καρδιάς όπως και την Ρενα που του ζήτησε να φέρει το πορτρέτο!
Ειναι μεγάλη μου τιμή που σε γνώρισα Βάκη και να εισαι σίγουρος οτι θα κάνω οτι περνάει απο το χέρι μου να διασωθεί το υπέροχο εργο σου!
Το πορτρέτο της Ρένας Ανουση!
Ο μεγάλος αυτός Χαρακτης, μας έκανε την μεγάλη τιμή με πολυ σοβαρά προβλήματα υγείας, να έρθει στα εγκαίνια της φίλης του Ρένας και να φέρει δώρο για την συλλογή πορτρέτων Καλλιτεχνών το υπέροχο αυτο εργο του σκαλισμένο σε τέσσερα ξύλα!
Τον ευχαριστω απο καρδιάς όπως και την Ρενα που του ζήτησε να φέρει το πορτρέτο!
Ειναι μεγάλη μου τιμή που σε γνώρισα Βάκη και να εισαι σίγουρος οτι θα κάνω οτι περνάει απο το χέρι μου να διασωθεί το υπέροχο εργο σου!
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΓΕΟΡΓΟΠΟΥΛΟΣ
Ο ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ Δ,ΖΑΧΟΣ-ΡΕΝΑ ΑΝΟΥΣΗ-ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ ΠΑΠΑΔΑΝΤΩΝΑΚΗΣ |
Ο ΠΕΤΡΟΣ ΖΟΥΜΠΟΥΛΑΚΗΣ ΑΠΑΓΓΕΛΕΙ |
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΚΟΥΛΟΥΜΠΗ=ΣΤΟ ΒΑΘΟΣ Η ΧΑΡΑ ΣΑΪΤΗ
|