Tιμητική
διάκριση για την εικαστικό-αγιογράφο
Μαριλένα Φωκά
‘’Μέσα από την απόλυτα εκλεπτυσμένη τεχνική της η Μαριλένα Φωκά ευπρόσδεκτα, κατανυκτικά , καταλυτικά και ευφρόσυνα τονίζει ιδεογράμματα με ακέραια , αξεπέραστη και ανεξίτηλη χροιά γραφής"
Μια νέα
τιμητική διάκριση πρόκειται να έχει η εικαστικός –αγιογράφος Μαριλένα Φωκά. Ο
πολιτιστικός σύλλογος της Ανδρου ‘’Το Σκούμπι’ αναγνωρίζοντας την πολύχρονη παρουσία και προσφορά της στα πολιτιστικά δρώμενα του
τόπου και του συλλόγου αποφάσισε
ομόφωνα και
διαπραγματεύτηκε την τοποθέτηση
αγιογραφίας της με θέμα την ‘’Γέννηση του Κυρίου’’ στο Μουσείο του Ιερού Ναού Saint Jozef του Μόντρεαλ.
ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΦΩΚΑ-ΛΕΟΝΤΙΟΣ ΠΕΤΜΕΖΑΣ=ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ ΑΘΗΝΑΙΩΝ κ. ΕΥΑ ΚΟΝΤΟΣΤΑΘΑΚΟΥ-ΕΙΚΑΣΤΙΚΟΣ ΕΙΡΗΝΗ ΜΑΜΑΗ |
Η Μαριλένα Φωκά συμμετείχε με επιλεγμένες αγιογραφίες της και στην
πρόσφατη έκθεση του συλλόγου ‘’Η τέχνη του Αιγαίου ταξιδεύει στην Αθήνα’’ στο
Πολιτιστικό Κέντρο ‘’Μελίνα’’ του Δήμου Αθηναίων και απέσπασε ιδιαίτερα
ενθουσιώδεις κριτικές για το έργο της.
Ο Θεωρητικός
–Ιστορικός τέχνης Λεόντιος Πετμεζάς που έχει μελετήσει στο σύνολο τους τις
εικαστικές και αγιογραφικές καταθέσεις της επισημαίνει :
‘’Μέσα από την απόλυτα
εκλεπτυσμένη τεχνική της η Μαριλένα Φωκά ευπρόσδεκτα, κατανυκτικά , καταλυτικά και ευφρόσυνα
τονίζει ιδεογράμματα με ακέραια , αξεπέραστη
και ανεξίτηλη χροιά γραφής . Με λυρική έξαρση , δύναμη στερεότητας, αυστηρή
συνθετική δομή και αρμονική μετουσίωση.
Οι αποτυπώσεις και οι αποδόσεις της
αποτελούν επιτεύγματα πολυσήμαντα που βασίζονται σε επάλληλες στρώσεις
υλικού, με χωρονομική υφή , οξύτητα περιγραμμάτων, επιλεγμένα σχήματα και
χρώματα που εκπέμπουν διαύγεια, αισθαντική ολοκλήρωση και
διαφάνεια άποψης . Με ιδιότυπο στυλ εξελίσσεται και αναβαθμίζεται διαρκώς ενώ ανταποκρίνεται ακόμη περισσότερο σε αναγνωρισμένες σχολές και τάσεις .Παράλληλα
στηρίζεται σε μια
υπερβατική ατμοσφαιρική διάθεση, σε ένα πλαίσιο ύψιστου διαλόγου με
έξαρση που εισάγει το κοινό στη
θρησκευτική φιλοσοφία. Η δημιουργός ατέρμονα
θέτει τομές που ιστορούν και
κοινωνούν το δόγμα της θρησκευτικότητας. Η προοπτική
των συλλήψεων της μέσα από
ιχνηλασίες εμβαθύνουν, εντείνουν και ανυψώνουν με λεπτομέρεια τα πεδία δράσης, τους
προσανατολισμούς και τους ορίζοντες περιγραφής.
Οι μορφικές τοποθετήσεις των έργων της με ευκρίνεια
αντίληψης θέτουν την αλήθεια της
αμεσότητας με παροχή πρόσβασης και δένουν την αναγνώριση της απτότητας με την
σχετικότητα της πρόθεσης.’’