Pages

Τετάρτη 27 Μαρτίου 2019

Οδικός χάρτης για τις κάλπες ευρωεκλογών και αυτοδιοίκησης

Οδικός χάρτης για τις κάλπες ευρωεκλογών και αυτοδιοίκησης

Σε δύο ξεχωριστά τμήματα θα ψηφίσουν οι εκλογείς την 26η Μαΐου για τις ευρωεκλογές, αλλά και τις αυτοδιοικητικές εκλογές. Με τροπολογία που ψηφίστηκε από τη Βουλή και η οποία δημιουργεί εύλογα υπόνοιες για ενδεχόμενη ταυτόχρονη διεξαγωγή και των εθνικών εκλογών, η κυβέρνηση διά του αρμόδιου υπουργού Εσωτερικών Αλέξη Χαρίτση αποφάσισε τη... διάσπαση και συνεπώς τον διπλασιασμό των εκλογικών τμημάτων. Ως εκ τούτου, οι εκλογείς θα ψηφίζουν σε άλλο τμήμα για τις ευρωεκλογές και τις περιφερειακές εκλογές και σε άλλο για τις δημοτικές και τις κοινοτικές. Σε όλες τις περιπτώσεις η ψήφος θα γίνει με σταυροδοσία. Το σκεπτικό αυτής της ρύθμισης, σύμφωνα με το υπουργείο, είναι η ομαλότερη και ταχύτερη διεξαγωγή της διαδικασίας, δεδομένης της ταυτόχρονης διεξαγωγής των εκλογών. Σύμφωνα με πληροφορίες, μάλιστα, το υπουργείο κατέληξε σε αυτήν τη λύση ύστερα από διαβούλευση με τους εμπλεκόμενους φορείς. Ιδιαίτερα οι δικαστικοί ήταν ένθερμοι υποστηρικτές αυτής της επιλογής.
Αλλη τροπολογία, για την οποία έγινε πολύς λόγος δεδομένου ότι εξυπηρετεί κυρίως τους βουλευτές Ελενα Κουντουρά και Σπύρο Δανέλλη, οι οποίοι επιθυμούν να κατέβουν υποψήφιοι στις ευρωεκλογές, θεσπίζει την κατάργηση του ασυμβίβαστου μεταξύ βουλευτή και υποψήφιου ευρωβουλευτή. Εφόσον βεβαίως βουλευτής εκλεγεί στην Ευρωβουλή, αυτομάτως θα πρέπει να επιλέξει μία από τις δύο έδρες. Το σχετικό ασυμβίβαστο είχε θεσπιστεί με νόμο επί κυβέρνησης Σαμαρά, και η κατάργησή του από την κυβέρνηση ήταν ουσιαστικά «μονόδρομος» καθώς, σε διαφορετική περίπτωση, η παραίτηση των δύο βουλευτών θα σήμαινε αυτόματη απώλεια της δεδηλωμένης, αφού οι πρώτοι επιλαχόντες και των δύο παραμένουν σε ΑΝΕΛ και Ποτάμι, αντίστοιχα. Επισήμως η κυβέρνηση προτάσσει ως επιχειρήματα γι’ αυτή την επιλογή μια ερμηνεία του άρθρου 56 του Συντάγματος, που αναφέρεται στο ασυμβίβαστο δημόσιας θέσης και δημοσίου λειτουργήματος με την ιδιότητα του βουλευτή, αλλά και το ισχύον καθεστώς στις περισσότερες χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Με άλλη «εκλογική» τροπολογία, προβλέπεται ότι εφόσον (θεωρείται βέβαιο) «επιστρατευθούν» δημόσιοι υπάλληλοι για την κάλυψη των αναγκών σε δικαστικούς αντιπροσώπους, τότε θα δίνεται προτεραιότητα στους υπαλλήλους που έχουν πτυχίο Νομικής σε σχέση με πτυχιούχους άλλων σχολών. Οι τελευταίοι θα διοριστούν μόνον εφόσον δεν επαρκούν οι πτυχιούχοι Νομικής. Σημειωτέον ότι από το 2010 υπάρχει νομοθετική πρόβλεψη για τον διορισμό δημοσίων υπαλλήλων με πτυχίο πανεπιστημίου ως δικαστικών αντιπροσώπων σε περίπτωση ανεπαρκούς αριθμού δικηγόρων, συμβολαιογράφων, δικαστών κ.ά.
ΠΗΓΗ: Καθημερινή έντυπη έκδοση-ΕΥΑ ΚΑΡΑΜΑΝΩΛΗ